Το γεγονός ότι δεν υπάρχει βιβλική επαλήθευση των περιστατικών της γέννησης της Παναγίας είναι δευτερεύον μπροστά στο νόημα της εορτής. Ακόμα κι αν οι λεπτομέρειες του περιστατικού, όπως εορτάζεται από την Εκκλησία, είναι ιστορικώς αμφισβητούμενες, είναι προφανές το νόημα της εορτής «δι᾿ ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διᾶ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν». Έπρεπε να γεννηθεί κάποια με ανθρώπινο σώμα και αίμα, που να είναι πνευματικά ικανή να γίνει η Μητέρα του Χριστού, και έπρεπε και αυτή η ίδια να έρθει στον κόσμο από ανθρώπους, πνευματικά ικανούς να γίνουν γονείς της.
Η εορτή της Γέννησης της Θεοτόκου λοιπόν, είναι μια δοξολογία της γέννησής της, της γέννησης της ίδιας της Θεοτόκου, και των δίκαιων γονέων της. Είναι επίσης μια εορτή της πρώτης προετοιμασίας για τη σωτηρία του κόσμου. Αφού το «δοχεῖον τοῦ φωτός», η «βίβλος τῆς ζωῆς», η «Πύλη τῆς Ἀνατολῆς», ο «Θρόνος τῆς Σοφίας» προετοιμάζεται στη γη από τον ίδιο τον Θεό με τη γέννηση της αγίας κόρης, της Μαρίας.
Τα χωρία της εορτής είναι γεμάτα με τίτλους προς τη Θεοτόκο, όπως αυτά που αναφέρονται παραπάνω. Είναι εμπνευσμένοι από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη και προκύπτουν και από τα αναγνώσματα της ημέρας.
π. Θωμάς Χόπκο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου