Η Εκκλησία συνηθίζει την επαύριο ορισμένων Δεσποτικών και
Θεομητορικών εορτών να τιμά εκείνον που υπηρέτησε το εν λόγω μυστήριο• σήμερα,
επαύριο των Θεοφανείων, τιμά τον Βαπτιστή και Πρόδρομο, και τον εγκωμιάζει ως
μεγαλύτερο των προφητών, μείζονα εν γεννητοίς γυναικών, φωνή του Λόγου, κήρυκα
της χάριτος, χελιδόνα αναγγέλλουσα την Άνοιξη την πνευματική, Λύχνο του Θείου
Φωτός, πνευματική αυγή αναγγέλουσα τον Ήλιο της Δικαιοσύνης, επίγειο άγγελο και
ουράνιο άνθρωπο που βρίσκεται στο μεταίχμιο γής και ουρανού και ενώνει την
Παλαιά με την Καινή Διαθήκη.
Εστάλη από τον Θεό ως φωνή βοώντος εν τη ερήμω, για να
αναγγείλει και να προετοιμάσει την έλευση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και
ολοκληρώνει ο Ιωάννης την αποστολή του βαπτίζοντας τον Κύριο στον Ιορδάνη
ποταμό: Αυτή ουν η χαρά η εμή πεπλήρωται• εκείνον δει αυξάνειν, εμέ δε
ελαττούσθαι (Ιω. 3, 30). Παρ’ όλα αυτά, ακόμη και μετά την φανέρωση της χάριτος
και τον μαρτυρικό του θάνατο, ο άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής παραμένει για τους
χριστιανούς ο «Πρόδρομος», με την πνευματική έννοια, του Χριστού.
Πρότυπο εγκρατείας, παρθενίας, μετανοίας και κάθαρσης από τα
πάθη δια της ασκήσεως και της προσευχής, καθίσταται μυσταγωγός του μοναχικού
βίου και αδιάκοπα προετοιμάζει δι’ ημάς την οδόν που οδηγεί στον Κύριο.
Ακολουθώντας το μήνυμα μετανοίας του Τιμίου Προδρόμου μπορούμε επάξια να
προετοιμασθούμε ώστε να λάβουμε το άγιο Βάπτισμα και, μιμούμενοι μετά τον
φωτισμό την άγια βιοτή του στην έρημο, θα μπορέσουμε να διαφυλάξουμε την χάρη
και να την κάνουμε να αυξάνει αδιάκοπα, εως ότου ο Χριστός σκηνώσει μέσα μας με
όλη την δόξα της Αναστάσεώς του.
«Νέος Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας».
«Νέος Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου