Η ανάσταση του Λαζάρου είναι μια
θαυμάσια επεξήγηση του χριστολογικού δόγματος. Μας δείχνει πώς, στο πρόσωπο του
Ιησού, η θεία και η ανθρώπινη φύση ενώνονται χωρίς να συγχέονται:
«Ανάστασις και ζωή των ανθρώπων
υπάρχων, Χριστέ, εν τω μνήματι Λαζάρου επέστης, πιστούμενος ημίν τας δύο ουσίας
σου».
Αφενός, στον Ιησού ο άνθρωπος
μπορεί να λυγίσει μπροστά στη συγκίνηση και να θλιβεί για την απώλεια ενός
φίλου:
«Εδάκρυσεν ο Ιησούς. Έλεγον δε
οι Ιουδαίοι, ίδε πως εφίλει αυτόν».
Αφετέρου, ο Θεός, εν Χριστώ,
μπορεί να διατάξει τον θάνατο ως έχων εξουσία: «Φωνή μεγάλη εκραύγασε· Λάζαρε,
δεύρο έξω. Και εξήλθεν ο τεθνηκώς...».
Τέλος, η ανάσταση του Λαζάρου
παρακινεί τον αμαρτωλό να ελπίζει ότι, ακόμη και αν είναι πνευματικά νεκρός,
μπορεί να ξαναζήσει: «Καμέ, φιλάνθρωπε, νεκρόν τοις πάθεσιν, ως συμπαθής
εξανάστησον, δέομαι». Είναι κάποιες φορές που μια τέτοια πνευματική ανάσταση
φαίνεται εξίσου αδύνατη όπως και η ανάσταση του Λαζάρου:
«Κύριε, ήδη όζει, τεταρταίος γαρ
εστί». Όλα όμως είναι δυνατά για τον Ιησού, από το να μεταστρέψει τον πιο
σκληρόκαρδο αμαρτωλό μέχρι να αναστήσει ένα νεκρό: «Λέγει ο Ιησούς, άρατε τον
λίθον...».
Να λοιπόν τι θα μάθουμε, αν πάμε
το Σάββατο αυτό στη Βηθανία, στον τάφο του Λαζάρου. Εμείς όμως δεν θέλουμε να
συναντήσουμε τον Λάζαρο. Θέλουμε να συναντήσουμε στη Βηθανία τον Ιησού και να
ξεκινήσουμε μαζί Του τη φετινή Μ. Εβδομάδα. Μας προσκαλεί ο ίδιος και μας
περιμένει. Η Μάρθα ήρθε κρυφά να πει στην αδελφή της: «Ο διδάσκαλος πάρεστι
και φωνεί σοι».
Και η Μαρία «ως ήκουσεν,
εγείρεται ταχύ και έρχεται προς Αυτόν». Ο Κύριος με καλεί. Θέλει κατά τις
ημέρες του Πάθους Του να μην τον εγκαταλείψω. Θέλει, αυτές ακριβώς τις μέρες να
αποκαλυφθεί σε μένα –που μπορεί ήδη να «όζω»– με ένα τρόπο καινούριο και
υπέροχο.
Κύριε, έρχομαι.
+Lev Gillet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου