«Μέχρι τη θανάτωση του θανάτου, δηλαδή μέχρι τα ξημερώματα
της Κυριακής του Πάσχα, μέχρι να ακουστεί η ιαχή "Χριστός Ανέστη!",
έχουμε πόλεμο -όχι άραγμα, όχι ανεμελιά. Έχουμε μπροστά μας δρόμο που περνά
από Γολγοθά, από το κόστος δηλαδή, του να αντιπολιτεύεσαι τον κόσμο τούτο.
Κι ο
δρόμος δεν προκύπτει αυτόματα! Τον φτιάνει η πράξη. Σαρακοστή, λοιπόν, σημαίνει
άσκηση στη διάκριση. Άσκηση στο να μην είμαι αδιάκριτος παμφάγος καταναλωτής
ιδεών και καταστάσεων, αλλά πηδαλιούχος του εαυτού μου. Ικανός στο να διακρίνω
τι δέχομαι και τι αρνούμαι. Η Σαρακοστή, κοντολογής, είναι πράξη βαθειά
πολιτική και βαθειά θρησκευτκή ταυτόχρονα. Και η πίστη στην Ανάσταση είναι
πράξη για την Ανάσταση, στάση βαθειά πολιτική και βαθειά θρησκευτική
ταυτόχρονα, η στάση όσων αρνούνται να αναγνωρίσουν το φασισταριό του θανάτου ως
μοιραίο και αναπόφευκτο».
Θανάση Ν. Παπαθανασίου, «Σαρακοστή: νηστευτές στο δρόμο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου