«Δος μοι πιείν», είπε ο Κύριος στην Σαμαρείτιδα. Ήταν
κουρασμένος και διψασμένος, σημάδι πως το σώμα Του ήταν αληθινά ανθρώπινο σώμα
κι όχι ομοίωμα, όπως ισχυρίστηκαν κάποιοι αιρετικοί. Όπως το σώμα Του δάκρυζε
για τους ανθρώπους, όπως υπόφερε από τους πόνους Του στο σταυρό, έτσι είχε και
την αίσθηση της πείνας και της δίψας. Αν το ήθελε, θα μπορούσε βέβαια να
ξεπεράσει την ανάγκη αυτή, ν’ απαλλαγεί απ’ αυτήν. Θα μπορούσε με τη θεϊκή Του
δύναμη να την αναστείλει για κάποιο διάστημα ή και να την καταργήσει εντελώς.
Πώς όμως έτσι θα ‘δειχνε ότι ήταν αληθινός άνθρωπος; Πώς θα μπορούσε «κατά
πάντα τοις αδελφοίς ομοιωθήναι» (Εβρ. Β’, 17), πώς θα τους ονόμαζε αδελφούς
Του; Πώς θα μπορούσε να μας διδάξει την υπομονή και την καρτερία στις θλίψεις,
αν ο ίδιος δεν είχε υποφέρει και δεν είχε υπομείνει τις θλίψεις και τους
πειρασμούς; Και τελευταίο, θα μπορούσε η τελική νίκη Του να ‘χει τη λαμπρότητα
που μας δυναμώνει και μας φωτίζει στις δυσκολίες της ζωής μας, αν ο ίδιος δεν
τα είχε υπομείνει πρώτος όλα και μάλιστα στον ύψιστο βαθμό; Θα ρωτήσει κανείς:
«Πώς γίνεται Εκείνος που μπορούσε να πολλαπλασιάσει τους άρτους και να περπατάει
στο νερό, όπως σε στέρεο έδαφος, να μην μπορεί μετά από ένα τόσο κοπιαστικό και
μακρύ ταξίδι, μ’ ένα Του λόγο (ή και με μια Του σκέψη) ν’ ανοίξει ξαφνικά μια
πηγή με νερό στο βράχο ή στην άμμο και να σβήσει τη δίψα του;»
Σίγουρα αυτό ανήκει στη δύναμή Του. Το έκανε ο Μωυσής αυτό
στην έρημο. Το έκαναν και πολλοί άγιοι στο όνομά Του, από τότε που υπάρχει η
Εκκλησία μας. Πώς λοιπόν δεν μπορούσε να το κάνει ο ίδιος; Μπορούσε, μα δεν
ήθελε. Ποτέ Του δεν έκανε ούτε ένα μοναδικό θαύμα μόνο για το δικό Του καλό,
για να ταΐσει, να ποτίσει ή να ντύσει τον εαυτό Του. Όλα τα θαύματα τα έκανε
για τους άλλους. Δεν υπάρχει σκιά ιδιοτέλειας στη ζωή Του. Ακόμα κι όταν μικρό
παιδί έφυγε για ν’ αποφύγει το ξίφος του Ηρώδη, δεν το έκανε για τον εαυτό Του,
αλλά για χάρη των ανθρώπων. Η ώρα Του δεν είχε φτάσει ακόμα. Όταν όμως
ολοκλήρωσε το έργο Του ανάμεσα στους ανθρώπους, δεν προσπάθησε ν’ αποφύγει το
θάνατο, δεν έφυγε. Αντίθετα, πήγε να τον συναντήσει. Όλα τα λόγια του Χριστού,
κάθε συμπεριφορά Του και κάθε έργο που έκανε σ’ όλη τη διάρκεια της επίγειας
ζωής Του, τα πάντα καθοδηγούνταν από την απεριόριστη αγάπη Του για τους
ανθρώπους, καθώς κι από την απεριόριστη σοφία Του.
άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου