Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

«Μαρμαρωμένος βασιλιάς»



Ένας ορχηστρικός δίσκος του Σταμάτη Σπανουδάκη, με θέμα την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως, που κυκλοφόρησε το 1998. Συμμετέχουν ο Σωκράτης Σινόπουλος και η χορωδία του Διονύση Αποστολάτου.

Τα μουσικά μέρη του έργου:

1. Πύλη του παραμυθιού
2. Κωνσταντίνος Παλαιολόγος
3. Πόλη γλυκιά
4. Τα μάτια Της δακρύσαν
5. Ξημέρωμα στα τείχη
6. Μαύρη Τρίτη
7. Εάλω η Πόλη
8. Τέσσερα βήτα
9. Βροχερό δειλινό στον Βόσπορο
10. Η αγάπη που δεν γνώρισες...
11. Θρήνος
12. Θα ’ρθεις σαν αστραπή
13. Μαρμαρωμένος βασιλιάς
14. Πύλη του ονείρου

Ο Σταμάτης Σπανουδάκης γράφει για το «Μαρμαρωμένο βασιλιά»:

«Μετά τον Αλέξανδρο και τον Ιωάννη, ο Κωνσταντίνος Δραγάτσης Παλαιολόγος, ο τελευταίος μαρτυρικός Αυτοκράτορας της Κωνσταντινούπολης (της εφτάλοφης, της νέας Ρώμης, της ορθόδοξης Ανατολής), είναι αυτός που κρύβεται πίσω από την μουσική και τους στίχους μου.
Η Μαύρη Τρίτη 29 Μαΐου 1453, ημέρα που ακόμα δεν τιμούμε εμείς οι απόγονοι εκείνων όπως της πρέπει, είναι ο αφηρημένος χρόνος γύρω απ’ τον οποίο κινούμαι.
Και εδώ, όπως και στους προηγούμενους δίσκους μου, δεν περιγράφω γεγονότα ή καταστάσεις, αλλά ντύνω με μουσική τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις μου, ελπίζοντας να συναντήσω μέσα από αυτήν την επίπονη πολλές φορές διαδικασία, τον εαυτό μου και τελικά τον ήρωά μου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου